8.6.12

with my ego i can stand there with a speedo and still be looked at like a fucking hero



Det är otroligt viktigt att ha ett ego och viktigast av allt att veta sitt eget värde. Speciellt i den trångsynta och skeva värld vi lever idag. Visste ni tex. att självmord är den vanligaste dödsorsaken bland unga människor? Det gör mig mörkrädd att det är så många som låter sig tryckas ner och brytas ner av samhällets roller och normer. Det upprör mig verkligen hur så många låter sig påverkas. För varför ska man bry sig om vad samhället har utstakat för väg åt dig eller hur det är meningen att du ska se ut eller bete dig för att vara "rätt". Att behöva bete sig på ett speciellt sett för att anses som normal gör mig provocerad och får mig att vilja vara raka motsatsen bara för att motsätta mig, Jag kunde inte bry mig mindre men jag vet att det är många andra som påverkas och till er så hoppas jag bara att ni lär er att acceptera er själva och växer en stake så att ni kan skaka av er glåpord och inse ert eget värde. För vilka är dem att definera dig och säga hur du ska vara eller se ut? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar