20.3.12

OF TAPE VOL.2



Fucking finally har OF Tape VOL.2 släppt och även fast mina förväntningar var skyhigh så har Odd Future återigen fått mig att tappa hakan. De skriver musikhistoria. Den största anledningen till att jag älskar OF är framförallt deras härliga energi och såklart deras finess när de skapar musik. Jag blir otroligt inspirerad och peppad av det här albumet och helt ärligt så finns det inga superlativ för att beskriva hur jävla bra det är. Det är vissa låtar som är starkare än andra och jag rekomenderar er att lyssna på "Oldie", "Forest Green", "Lean", "Analog 2", "White" och "50".
Detta album har fått mig att öppna ögonen mer för Mike G just för hur jävla major Forest Green är,
 Domo Genesis är också tung i detta album. Och självaste Tyler också såklart. Jag tycker att de som säger att Odd Future's lyrics är obetydligt, osammanhängande nonsens borde lyssna på detta album och framförallt slutet av "Oldie" som lyder såhär: "So instead of critiquing and bitchin' being mad as fuck, Just admit, not only are we talented, we’re rad as fuck.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar