7.2.12

SECONDHAND GUIDE

Har fått en del frågor om second hand shopping and that kind of things. Och egentligen vore jag ju dum i huvudet om jag berättade för er om dom bästa ställena men eftersom jag är so nice så tänker jag berätta ändå. Nog för att ni bara kan googla på "second hand i umeå" för att hitta alla ställen.
Det stämmer att jag nästan enbart köper kläder på secondhand, en del tycker det är äckligt och annat men det är det verkligen inte. Det finns bara positiva saker att säga om att handla secondhand. Det är miljövänligt, man får kläder ingen annan har och det är billigt som satan.
Ni har allltså frågat om vilka som är mina favorit ställen, och jag ska berätta, självklart!
Nära stan finns det kupan och slumpen, och någon ny borta vid stale som jag tycker är värdelös och har alldeles för dåliga saker för dyrt pris. Samma sak med slumpen, de har fantastiska smycken och det är som en liten labyrint där nere med en MASSA kläder och skor men dom är rätt dyra och det är lite läskigt där nere så gillar det inte heller riktigt. Nära stan är favoriten kupan men alla bästa secondhand affärer ligger, enligt mig på ersboda.
Handlar mest på Kupan och Myrorna på ersboda som är störst och bäst. Gillar mest Kupan men är oftast på myrorna för att jag bor precis brevid. Myrorna är dock äckligt dyra på en del saker men det är väldigt olika.
Sen finns Emmaus på umedalen som är helt okej, bra priser, och dem har bra saker ibland. Finns också Piias loppis på ersboda som ibland har bra saker, men det beror helt på vem som har bord där just då.
Det som gör att man fyndar när det gäller just secondhand är att gå dit ofta och leta noggrant annars kommer man inte hitta något. Loppisar är också skitbra att gå på!!

1 kommentar:

  1. Köpa ett bord eller en ljusstake är inga problem, men kläder och skor ???? Gå i plagg som totala främlingar har burit på sig och kanske slarvat med hygeinen är rena skräcken.

    SvaraRadera