8.12.11

Prepare to suck the cock of karma

Jag har tänk på en grej,nämligen varför vissa anses som mer dumma i huvudet än andra? Ni vet vad jag snackar om va? Vi är otroligt duktiga på att döma andra utan att egentligen ha belägg för hur det egentligen är, eller ens känner personen i fråga ordentligt nog för att kunna göra en sån bedömning.

Jag har till viss del fått en sådan dum stämpel, folk tror att jag är pantad för att jag inte kan alla kemiska grundämnen eller inte vet vilket år Ludvig XVI dog. Men det som gör mig förbryllad är att det oftast är folk som inte känner mig till hundra procent som tror det. Varför? Det vet jag inte. Jag vet själv att jag inte är dum i huvudet, och kan förmodligen mer om vissa saker en dem som dömer. Alla har områden man kan mer om, och områden man kan mindre om.Just eftersom man är intresserad av helt olika saker så kan man ju antagligen olika saker. Och så är det bara. För ingen kan allt och ingen är bäst på allt.
Kanske beror det på hur man uttrycker sig och vilka ord man använder sig av, jag kanske inte pratar på ett helt korrekt sätt men det är ju en del av min personlighet. Och ingen kan komma och säga att jag är osmart eller dum i huvudet för det är fel.

Låt ingen köra över er, ni vet vad ni kan och vad ni är bra på och om besserwissers som tror att dom kan allt säger något annat, fuck em!

1 kommentar: