12.10.11

E.L.F - recension part 2


Gjorde bilden svart/vit för att färgerna blev så konstiga

Okej people, here we go again, börjar från Vänster. 

Och det är då en mist med aloe vera och det sprutar man då på ansiktet, antingen när man är fardig sminkad för att få det att fästa och inte kletas ut. Eller så kan man spruta på den under dagen för att fräscha upp lite, och jag upplever att det fungerar. Det känns som om sminket klir klarare och huden får mer lyster och ser inte lika pudrig ut. 

Nästa är den lilla tuden som står framför och det är en slags highlighter som är skiiiiiiiiiiiitbra, tog en ganska guldig/aprikos färg och den är den bästa jag testat ever. Och tror den kostade runt 15 kronor. hur sjukt är inte det? 

Next up är pudret längst bak i mitten som är ett transparent puder som lägger sig i linjer och jämnar ut huden. Och ger det en photofinish som det står på förpackningen haha lol, det följer med en puder puff och man ska trycka fast pudret med den. Jag ser ingen större skillnad men lite jämnare blir huden men inget annat än det. Plus att pudret är ganska är lite mer vitt än transparent så man kan se lite blekare ut efter man har tagit på det. 

Nästa är primern till höger i bakre raden, den har man ju bara hört gott om men jag tyckte den var sådär. Den känns lite fettig från början men den åker snabbt in i huden fast jag tycker ändå att den primern jag använd förut från Lumene är bättre så jag rekomenderar den här från E.L.F bara för att den är billig.

Till höger längst fram är deras flytande eyeliner, och den gillar jag väldigt mycket! ända minuset är att själva borsten är ganska hård så att det är svårare att få till de linjer man vill ha (om man nu inte bara vill ha ett rakt sträck som följer ögat)

Nästa är cremeögonskuggan i mitten, den är riktigt bra faktiskt. Snygg färg och bra konsistens, sitter dock lite dåligt. 

And last but not least är ett solbuder, man ser inte så mycket men det är skjuktsjukt bra, först tyckte jag att det såg för mörkt ut men det är så mycket skimmer i det så att det inte syns lika mycket när man väl lagt på det. Riktigt fet glow!


fortsättning kommer....

2 kommentarer:

  1. sjukt nice att du tar din tid och gör en recension :) vad har man en primer till förståd inte det riktigt? :P

    SvaraRadera