7.10.11

DAY 05: A TIME IN YOUR LIFE WHEN YOU THOUGHT ABOUT ENDING YOUR OWN LIFE

Jag skulle ALDRIG A L D R I G vilja ta livet av mig. Det spelar ingen roll hur dåligt man mår,att ta livet av sig är ingen lösning. Det kan vara en tillfällig lösning men everything gets better with time och så är det bara.
Att ta sitt eget liv är fegt, idiotiskt och framför allt själviskt. Nu tänker ni kanske vadå fegt, man måste sure as hell ha en del balls för att klara av att avsluta ett liv, och speciellt sitt eget.
Men nej det är ynkligt och fegt enligt mig. Man är feg för att leva, för feg för att fortsätta kämpa.
Det är de svaga som tar livet av sig och de starka som fortsätter streta på hur svart och hemskt ens liv kanske är. Det är dem vi ska beundra, så alla ni där ute som mår skit och som tänker att det kommer aldrig bli bättre. Ta en dag som den kommer, fight down allt som trycker ner er eller får er att känna er dåliga.
Ge det tid för det är sant, tiden läker alla sår. Den största klyschan i världshistorian må hända, men its true!
Och att det är själviskt att ta livet av sig säger ju sig självt, tänk på alla dem man skulle lämna bakom sig, endel skulle kanske inte ens veta om att man mådde dåligt. Vilken plåga för alla som står en nära, man lägger ju liksom över bördan på dem istället för att bära den själv.
Jag vet i alla fall att jag skulle ge mig själv en del skuld om någon som står mig nära skulle ta livet av sig. Man skulle jag bli galen av alla tankar som vad man hade kunnat göra, om man hade kunnat förhindra att det hänt osv i all oändlighet.

Nog med tråkigheter, ta hand om er allihopa! xxxxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar