6.10.11

DAY 04: YOUR VIEWS ON RELIGION

the hard ones just keep commin, nej men jag är inte så särskilt insatt på religion alls. Jag är konfirmerad and all that men jag tror inte på någon gud eller så. I alla fall inte i nuläget, men sådant ändras ju snabbt. Jag tror att om jag fick reda på att jag var dödssjuk och hade en månad kvar att leva, då tror jag att min syn på religion skulle ändras. Då skulle man behöva något att tro på, en högre makt liksom, någon som står där vid pärleporten och vinkar annars skulle man aldrig palla.
Fast om vi nu ska snacka religion så är buddhismen faktiskt en riktigt bra grej, jag skulle lätt kunna bli buddhist, då skulle man vara stolt och skryta över allt om att man var buddhist! typ ba tjena jag är buddhist whataaaaaaaap! nemen de tilför någontign bra till samhället, det är så fint och bra de dom gör. Att sätta andra framför sig själv och göra så mycket gott man bara kan.
Åsså har man ju hört att buddhisterna är väärldens skönaste folk så snälla och ödmjuka och vem vill inte vara a part of that liksom? iknow i want.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar