2.10.11

DAY 02: WHERE YOU'D LIKE TO BE IN 10 YEARS

haaha hade redan glömt bort den här listan, thanks for reminding me. okej here we go:
Få se nu, om 10 år skulle jag vara 26 år. Förhoppningsvis är jag inte kvar i Sverige, och framför allt inte i Umeå, no way. Jag hoppas jag har ett fett jobb som jag trivs med, gärna något väldigt fritt. Helt ärligt så är det här riktigt svårt asså, vad vill jag jobba med ens? no idea.
Det finns så mycket jag vill testa på, Jag skulle vilja jobba med att hjälpa kriminella ungdomar, men samtidigt så vill jag göra något kreativt. Utvecklingsstörda ungdomar är också något jag vill jobba med.
Frilans fotograf/stylist vore ju fett. Egentligen så spelar det ingen roll vad jag har för jobb så länge jag trivs och är nöjd med det. Jag hoppas inte att jag blir bekväm och fastnar i något tråkigt kontors jobb, nej det vill jag inte.
Och resa mycket ska jag, helst bo utomlands på ett varmt ställe.
När jag är 26 kommer jag knappast ha barn i alla fall, jag vet inte ens om jag vill ha barn över huvud taget. Jag vill hinna leva innan jag stadgar mig, jag vill inte ångra någonting som saker man kunnat göra och så vidare, känns jobbigt att tänka på att man antagligen måste läsa vidare efter gymnasiet för att få något soft jobb. Eller så har man tur och glider in på ett bananskal någonstans. Men det är vekrligen svårt att tänka på framtiden, who knows jag kan ju bli påkörd av en buss om tre år, vad händer då liksom?
Nej det hoppas jag inte, jag vill bli gammal. När jag är tant så ska jag vara en sån rebell tant som inte vill bli gammal och sen ska jag gå på bridge och sticka i smyg, sen bara måste jag ha en sån permobil och brassa upp i uppförsbackarna och räcka fuck you till alla som kämpar upp med sina cyklar hahahha åh jag längtar.
haha oj men back till 10 års radien..... 26 barre alltså, det är typ då livet börjar känns det som, förhoppningsvis så vet jag exakt vad jag vill göra då och har life all figured out. Det skulle ju vara jobbigt om jag fortfarand einte visste vad jag ville bli när jag var 26 haha nemen 10 år är min deadline då ska jag ha fixat mitt dreamjob och bo på ett soft ställe och älska livet helt enkelt. hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar