14.9.11

dear anon

Anonym sa...
I dom här långa inläggen där du har skrivit om självförtroende, att man är vacker/bra utan all smink,snygga kläder osv.. känns lite svårt att ta in när det kmr från dig.. ta inte illa upp alls! Jag förstår att du sminkar dig,lösögonfransar,löshår,har snygga kläder för att du själv tkr att det är snyggt. Och självklart skulle du inte skrivit såna dära långa inlägg om det inte kom från hjärtat..men om det verkligen är så, varför inte komma en dag till skolan utan smink alls (inget ALLS!)mjukis kläder och inge hårförlängning alls(bara uppsatt vanligt hår). Man brukar oftast se dig med massa smink,lösögonfransar/löshår,"trendiga" kläder.. så vrf inte göra tvärtom? Om du gör det, så är det sant det du säger och då låter jag det vara.




I vanliga fall skiter jag i sånna här kommentarer men nu känner jag att jag måste svara på det här. Självkänsla har ingenting att göra med vilka kläder man har på sig, eller hur man ser ut. Man kan inte få en bra självkänsla genom att bry sig om det yttre. Belive me då blir det bara värre. Men helt ärligt why do you care hur jag ser ut och vilka kläder jag har på mig anon? no offense men jag måste få förklara mig och få dig att förstå att självkänslan sitter på insidan. Jag är trygg i mig själv jag vet vem jag är och vad jag vill,sen hur jag väljer att se ut har inget med det att göra. Jag har inga problem med att vara osminkad eller ha på mig mjukis kläder men jag känner mig snyggare när jag fixad and that's it liksom, så funkar väl de flesta tjejer(och killar) no matter what level deras självkänsla ligger på. Det är inte jag att gå runt i mjukis kläder och smälta in i den gråa massan, jag vill sticka ut. Och kläder och utseende är ett bra sätt att uttrycka sig och att ge folk en uppfattning om vem man är men man är ju faktiskt BRA som man är utan smink och kläder också men varför ska man då inte uttrycka sin personlighet på det sättet? 
Sen skulle jag inte tycka illa om mig själv bara för att jag inte är fixad, Jag hoppas bara fler skulle våga att klä sig som dom ville och se ut precis som dom vill,  man kan inte klä sig eller se ut på ett sätt som faller alla i smaken så är det bara. hoppas du är nöjd med svaret, love! xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar