13.5.11

Du är vacker som du är, du måste vara som du var. Det är knappast fel på dig, det är fel på hur världen är idag.

De senaste dagarna har jag pratat mycket om utseende fixering med både vänner och familj. Det är ett ämne som man kan prata hur mycket som helst om, det finns liksom inget slut.

Det finns så väldigt många som verkligen mår riktigt dåligt av all ytlig hets. och till vilken nytta?
Självklart finns det dagar man pekar fuck you i spegeln innan man går ut men att försöka förändra sig själv för att passa in enligt normen är verkligen sorgligt. Och att sitta och leta fel på sig själv är rent ut sagt patetiskt. För varför ska man ta sig tiden att loska sig själv i ansiktet, skada sig själv med sina onda tankar? Istället för att bara acceptera att det är såhär jag ser ut. Det här är JAG. Och om någon inte gillar mig för den jag är så är det dem ni ska rikta långfingret till, INTE er själva. Så snälla peeps sluta straffa er själva. Ni är unika och underbara på ert eget sätt.
Tänk efter, vad är en vacker människa? Är det en retuscherad kall modell på omslaget till en tidning eller är det en människa som är vacker från insidan och ut. Som har en personlighet som skiner igenom ytan och verkligen vågar vara sig själv och är nöjd med det. Jag vet iaf att jag beundrar och ser upp till en sådan människa.

Vi lägger ner för mycket tid på att finslipa utsidan så att man nästan glömmer bort att insidan är det som verkligen spelar roll. Det är ju insidan vi borde jobba med och hela tiden försöka förbättra istället för hur vi ser ut och vilken siffra vågen visar.
Nu menar jag inte att alla borde gå i bruna machester bootcut med trycket 'sexy babe' på rumpan och moonboots men vill ni inte hellre vara stolt för personen ni är, istället för hur ni ser ut och vilka kläder ni bär?
Hela utseende hetsen har gått överstyr och jag tror inte så många verkligen pratar om det, men det är ett problem som alla dealar med. Alla har sina brister. Den perfekta människan existerar inte.
Alla har saker som de är mindre nöjda med och man fokuserar ofta på just den skavanken.
När man tittar sig själv i spegeln så tittar man ju automatiskt ner på det man inte är nöjd med. Man får liksom ingen helhetsbild. Man ser sig själv med blinda ögon, eftersom det man först tittar på är det man inte är nöjd med. Vi måste försöka fokusera på det vi är nöjda med istället och framhäva det, våra bra sidor väger över några skavanker som ändå bara existerar i våra huvuden.

Fast samtidigt så känner man ju sig som snyggast när man har lagt ner tid på utsidan. Så självklart så ska man se ut så som man trivs med, men känn absolut ingen press på att alltid se tip top ut för det är inte möjligt. Alla har dåliga dagar när man helst bara vill dra en ful nikey mössa över sitt fettiga hår och gömma sig i mjukisbyxor. Så självklart lägg tid på utsida om ni själva VILL men våga också tagga ner. Ingen bryr sig ändå, den ända som bryr sig är du. Ingen lägger märke om du har en dålig dag förutom just dig själv och då ändras inställningen till det mesta just på grund av det, eller så är det iaf för mig. Har jag en fuldag så blir mitt humör trist också. Sadly.

Vänd på steken- se det som en möjlighet att lära dig älska dina komplex för det är ju faktiskt en del av dig, vare sig du gillar det eller inte så kommer det alltid finnas där. Så var stolt över hur just du ser ut och försök inte ändra på den kropp du har fått. Du är menad att se ut som du gör och du är vacker precis som du är!

För att visa nu att utseendet inte är allt så postar jag här och nu några gräsliga bilder på mig själv och jag tycker att alla som läser det här lägger ut en ful bild på er själva på er blogg, facebook eller vart som helst. Vi visar att we dont give fuck, utsida är inte allt. Tagga ner och sluta hetsa vår hype har gått över till hybris och det är inte okej. Så kom igen nu alla som läser detta. Visa att ni vill ha en softare inställning till utseendefixeringen som tar över och lägg upp en bild. Let loose på perfektionen here we gooooo. OBS! känsliga tittare varnas. 






3 kommentarer:

  1. stinis finis (hihi)13 maj 2011 14:23

    laav ja din going, bäst text

    SvaraRadera
  2. the last picture - Masterpize

    SvaraRadera